צרו קשר

    ּ

    מערכי שיעור מעניינים

    במידה ואתם מעוניינים למצוא מערכי שיעור מעניינים, הרי שתוכלו לאתר אותם בקלות באתר של אהוד שמיר. האתר הוקם מתוך מטרה לאפשר למורים ומחנכים בכל רחבי הארץ ליצור שיח משמעותי ואנושי בקרב התלמידים. כך ניתן יהיה להעלות לסדר היום נושאים שונים אשר לרוב לא מועלים במסגרת בית הספר.

    טיפים לבניית והתאמת מערכי שיעור מעניינים

    כל מורה או מחנך מן הסתם מעוניין להעביר מערכי שיעור מעניינים לתלמידיו. אך על מנת שנוכל להשלים משימה זו בהצלחה, יהיה עלינו לוודא כי מערכי השיעור, בין אם המוכנים או בין אם אלו שאנו יצרנו, יהיו מתאימים לתלמידים ויצליחו לעורר בהם עניין. על מנת להצליח לעשות זאת, ניתן להיעזר בהמלצות הבאות:

    • התאמה לחיי היום יום של התלמידים – בחרו נושאים אשר חופפים לתחומי העניין והאירועים האקטואליים מחייהם של התלמידים. כך תוכלו לבנות את מערכי השיעור המרתקים ביותר, בהם התלמידים ימצאו עניין רב.
    • חדשות – לא ניתן לוותר גם על סוגיות אקטואליות מהעולם. בין אם בארץ או במדינה אחרת, מתרחשים אירועים מהם נוכל ללמוד. את הנושאים הללו ניתן יהיה לפתוח לדיון וכך לאפשר לתלמידים להתעדכן באירועי העולם.
    • ציוד ואביזרים – במהלך השיעורים תוכלו ליצור אקסטרה עניין בעזרת שימוש בציוד אשר לרוב אין הוא מהווה חלק מהשיעורים. כתבי עיתונות, כרטיסיות, סרטונים ואולי אפילו משחק כלשהו. הדבר ללא ספק יצור עניין בקרב התלמידים ויאפשר לכם העברת שיעור מהנה ופעיל לתלמידים.

    מערכי שיעור מעניינים שמפתחים את השיח האנושי

    מערכי השיעור המוכנים אותם תוכלו למצוא באתר של אהוד שמיר מציעים דילמת ערכים במרכזם. כך למעשה ניתן יהיה להציג בפני התלמידים סיפורו של אדם, קטע עיתונות, סרטון או פוסט במדיה חברתית. אלו יוכלו להצית את הדיון ולאפשר את קיומו של שיח אנושי פורה ומשגשג. כך שהתלמידים יוכלו לפתוח בדיון ערכי אשר יסייע להם לפתח את יכולות התקשורת שלהם כמו גם לדון בנושאים שייתכן ועד כה לא נגעו בחייהם כלל.

    מערכי שיעור מעניינים של אהוד שמיר

    בתור מורים מעבירים מידי פעם שיעורי חינוך וחברה אתם נמצאים בחיפוש מתמיד אחר מערכי שיעור מעניינים? אם כך, דעו שאתם לא לבד. כמעט כל המורים היו רוצים לדבר עם התלמידים שלהם בגובה העניינים ובשפה שכולם מבינים, אך השאלה היא איך עושים זאת ועל מה מדברים. זה נשמע לכם מוכר? אהוד שמיר מביא בפניכם רעיונות מגוונים ועקרונות לבניית מערכי השיעור המרתקים ביותר.

    מערכי שיעור מעניינים – על מה התלמידים באמת רוצים לדבר?

    אין ספק שאחד מהדברים הכי חשובים שיש שצריך לשים לב אליהם כאשר מדברים על מערכי שיעור מעניינים זו השאלה מה מעניין את התלמידים. אין ספק שככל שהמורים מבוגרים יותר ופער הגילים גדול יותר, קשה לנו יותר להבין מה באמת מעסיק נערים ונערות בגיל ההתבגרות. זה נשמע לכם מוכר ולעיתים אתם מרגישים שאין לכם שפה משותפת עם הצעירים? אם כך, כדאי שתדעו: הצעירים של ימינו פתוחים וחכמים! לכן הם ישמחו לדבר אתכם על נושאים כמו:

    • מיניות בעידן המודרני – האם כולם מקבלים כאן את אותן הזכויות?
    • ישראל מול העולם – הפוליטיקה שלנו, לאן?
    • הטכנולוגיה – האם היא תשפיע על העתיד שלנו לטובה או לרעה?

    בנוסף, בהחלט ניתן לומר שגם שאלות שנוגעות לעתיד האישי של התלמידים שלכם יכולות לעניין אותם. כמו לדוגמא: האם עדיף להתחתן בחתונה דתית בארץ? האם כדאי ללמוד את הלימודים הגבוהים בישראל או מחוצה לה? זכרו: אם תעזו לדבר עם התלמידים שלכם על נושאים שלא תמיד קל לדון בהם, זה בדיוק מה שיאפשר לכם להשפיע ולגרום להם לחשוב בעצמם.

    מערכי שיעור מעניינים –בואו לקבל עזרה לבניית מערך שיעור נפלא

    אתם בכל זאת מרגישים שאתם זקוקים לעזרה? כבר מזמן לא העברתם שיעור שבאמת כולם יצאו ממנו נפעמים? אם כך, האתר של אהוד שמיר מיועד בדיוק עבורכם. אהוד שמיר הוא מחנך ומורה שמגיע עם אינספור רעיונות לשיעורים מעניינים והוא משתף בהם את כולם, אז למה שלא תיעזרו בו? אם אתם זקוקים לעזרה נוספת אתם מוזמנים ליצור עמו קשר גם במספר הטלפון: 04-6677281, ויפה שעה אחת קודם.

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ