צרו קשר

    ּ

    ביטול ערב התרמה בגלל הדרת נשים

    ביטול ערב התרמה בגלל הדרת נשים

    המטרה:

    • להצביע על התרחבות התופעה
    • להראות שניתן להילחם בתופעה

     

     

     

    • ביטול ערב ההתרמה

    * לכתוב על הלוח: "הרב פירר".

    * מי הוא?

    * תשובות של התלמידים.

    * השלמה: הרב פירר עומד כבר כ-20 שנה בראש אירגון שמתרים לעזרה לחולים שסל התרופות אינו כולל את התרופות שהם זקוקים להן. כך הארגון עזר לכמיליון אנשים, והציל לא מעט חיים. הרב יזם אירוע התרמה גדול, בהשתתפות זמרים רבים, שיהיה גם מחווה לשלמה ארצי. אבל לבקשת הרב, יופיעו על הבמה רק זמרים גברים. כאשר נודע לאמנים על כך, הודיעו חלק מהם שלא ישתתפו באירוע. בעקבות זה, בוטל האירוע. בהודעת דובר הרב נאמר שהרב "ימשיך להעניק את שירותיו ושירותי האגודה… לכל הפונים לסיוע".

     

    • המאמר של ישראל כהן

     

    * קריאת המאמר במליאה.

    * כל אחד יקבל עותק.

    * חלוקה לקבוצות של 5.

    * כל קבוצה תשתדל לענות על השאלות:

    1. את מי מאשים כהן בביטול האירוע?

    2.מדוע מתנגד כהן לביטול האירוע?

    1. מה דעתכם- מי צודק?

    * השמעת התשובות של כל קבוצה במליאה, ודיון.

    במהלך הדיון, להרחיב, להציג את בעיית הדרת הנשים, כולל ההדרה באוטובוסים. כדאי לקרוא קטעים מהמאמר המצורף על ההדרה באוטובוסים.

     

     

    דעתי שלי (אהוד שמיר):

    1. ישראל כהן, עתונאי דתי, מאשים את שדולת הנשים הפמיניסטיות בביטול האירוע. השפה שלו קיצונית ואלימה. הוא מכנה את מאבק הנשים "הטרור הפמיניסטי". אבל זה איננו טרור. זהו מאבק לגיטימי על זכויות האישה, ונגד הדרת נשים. לכך הוא איננו מתייחס כלל במאמר.
    2. כהן מתאר את עבודתו המבורכת של הרב פירר, שכולם, כולל הנשים, נהנים ממנה. אבל השאלה איננה האם עבודתו היא חשובה, אלא הפגיעה בזכויות הנשים. הרב פסל את הופעת הנשים באירוע, ובכך הפלה אותן לרעה.

    הוא אינו יחיד. יש היום תופעה הולכת ומתרחבת של הדרת נשים. מי שמונע מהן להופיע בשווה לגברים, פועל למעשה לשלול את זכותן לשוויון, ולהחזרתן לעמדת הנחיתות שהיו בה בימאחי הביניים, ושהדת נוקטת בה. על כך המאבק.

    חשוב להראות שיש כאן בעייה רחבה, וזה לא עניין נקודתי.

     

    * אחרי השיעור הזה, אני מציע להזמין נציגה של שדולת הנשים (טל. 036123990) לספר על מקרים ולהביע עמדה. כדאי להזמין גם נציג מהמגזר הדתי, להגן על הדרת נשים.

     

    שני מאמרים על הדרת נשים

    1.המאמר של ישראל כהן:

    2.הדרה באוטובוסים

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ