צרו קשר

    ּ

    איך להעביר שיעור בצורה מעניינת?

    ישנם מדריכים, מרצים, ומורים רבים. אך לא כולם מצליחים להעביר שיעור בצורה מעניינת וסוחפת. האתגר כמובן הוא תפיסת הקשב של המאזינים והנוכחים בשיעור, בעולם של ריבוי פיתויים והסחות דעת (טלפונים סלולריים, שעונים חכמים, ובעיות קשב וריכוז התפתחות בצורה משמעותית בעידן הדיגיטלי). אהוד שמיר, הינו מורה ומרצה בכיר ומנוסה, בעל ידע רב וניסיון בהעברת שיעורים מעניינים ומרתקים בתחומים שונים. יחד נענה במאמר זה על כל הטיפים והדגשים להעברת מערכי שיעור חינוך

    איך להעביר מערכי שיעור מעניינים ? – כל הטיפים והדגשים

    אל תהיו מונוטוניים- מונוטוניות זוהי צורת דיבור כאשר טון הדיבור נשאר אחיד לאורך כל השיחה. חוסר התנודתיות והשינוי בטון הדיבור ובקול, עלול להוביל למצב של דיבור בטון אחיד ומשעמם. אל מנת לשבור את המונוטוניות בדיבור שנו מידי פעם את גובה הקול שלכם בדיבור, ואת קצת הדיבור.

    זוזו בחלל החדר- לשפת הגוף שלנו יש משמעות אדירה בכל הנוגע להעברת מסרים. דבר עם הידיים, זוזו בחלל בחופשיות, כאשר אתם פונים לאדם מסוים דברו אליו גם בשפת הגוף שלכם (פנו אליו עם הידיים, התקרבו אליו מעט וכדומה). אלו יגרמו ליותר הקשבה מקרב קהל הנוכחים בחדר.

    צרו קשר עין עם הנוכחים בחדר- כאשר אדם מדבר או מסביר בצורה "סטטית" כלומר כאשר שפת גופו לא זזה הרבה, וכן ישנה מבט באזור נקודתי, הרבה יותר קשה להקשיב למדריך או המרצה. אך מנגד אם תצרו קשר עין רציף עם קהל הנוכחים בכיתה גם תהיו יותר "תנועתיים" ותצרו עניין, וגם האדם אשר מבטכם נפגשים ירגיש יותר מחויבות להקשיב (חשבו על זה, אם אתם יודעים שאדם מביט בכם בזמן שהוא מרצה, תגעו בטלפון הסלולרי? סביר להניח שלא).

    שיעורים מעניינים יחד עם אוהד שמיר

    אהוד שמיר הינו מורה ומרצה בכיר ומנוסה, אשר מעביר מגוון רחב של שיעורים והרצאות בתחומי החינוך והחברה, בצורה מעניינת ומעוררת מחשבה.

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ