צרו קשר

    ּ

    מערך שיעור בנושא ערכים

    בניית מערך שיעור בנושא ערכים אינה חייבת להיות משימה מאתגרת במיוחד. באתר של אהוד שמיר תוכלו לאתר בקלות וביעילות מגוון רחב של מערכי שיעור בנושאים שונים אשר יוכלו ללא ספק להתפתח לדיון פורה בכיתה בנושאים ערכיים שונים. כך למעשה תוכלו, בתור מורים ומחנכים, ליצור שיח הומני, פתוח ומכיל בין כלל התלמידים שלכם.

    בחירת מערך שיעור בנושא ערכים בצורה נכונה

    חשוב תמיד לזכור כי בתור מורים ומחנכים, אנו בעלי השפעה רבה ומשמעותית על חייהם והתפתחותם של התלמידים שלנו. זאת לא רק ביכולת שלנו להעביר את החומר הלימודי אשר יכין אותם לבגרויות, אלא בעיקר ביכולת שלנו להעניק לכם ערכים ולסייע בפיתוח מיומנויות תקשורת יעילות אשר יהיו שימושיות גם בהמשך.

    בשעה שאתם בוחרים להעביר מערך שיעור בנושא ערכים הרי שאתם למעשה מחליטים לטפח את מוחם וליבם של התלמידים שלכם. כל שיהיה עליכם לעשות הוא לבחור בצורה נכונה את הנושאים אשר יכולים להתקשר לתלמידים ברמה הבסיסית. כך נושאים שונים מחיי בית הספר יכולים להיות הבסיס לפתיחת שיעור מעניין. כך תוכלו לדון על מנהיגות, קבלת השונה, נורמות חברתיות ועוד…

    בשעה שאתם מקשרים את הנושא לחיי התלמידים, אתם למעשה מצליחים לגרום להם להתחבר לנושא ברמה הבסיסית ביותר. כך יוכלו לענות על שאלות בצורה מדויקת ולהיות פתוחים להקשיב ולהכיל את דעותיהם של חבריהם לכיתה.

    מערך שיעור בנושא ערכים של אהוד שמיר

    חשוב לציין כי גם את מערכי השיעור אשר תוכלו למצוא באתר של אהוד שמיר, ניתן יהיה להתאים למהלך השיעור הכיתתי. אין חובת סיום כל השלבים של השיעור, זאת מפני שעיקר ההתמקדות שלו יהיה בפיתוח השיח האנושי ובהבנה והפנמה של הערל שמדובר בו בין כלל התלמידים. בשעה שמתפתח דיון פורה, תפקידנו הוא לפתח אותו עוד יותר ולאפשר לכל אחד מן המשתתפים לקחת בו חלק פעיל לפי רצונותיהם. לקבלת טיפים נוספים ומציאת מערכי שיעור נוספים, הנכם מוזמנים לסייר באתרנו או ליצור קשר.

    מידע נוסף בנושא

    מערך שיעור בנושא ערכים –למה כדאי להיעזר בבעלי הניסיון?

    לכאורה, בניית מערך שיעור בנושא ערכים זה עניין מאוד מאתגר. לא רק שצריך לבחור, בתור מחנך, את הערך שעליו אנחנו רוצים לדבר, אלא גם צריך לדעת איך להעביר אותו לתלמידים ואיך לגרום להם לשתף פעולה. זה נשמע לכם מוכר ואתם הולכים לאיבוד בכל פעם מחדש? אם כך, אהוד שמיר הוא הכתובת שאליה כדאי לכם לפנות. אהוד שמיר מנהל אתר אינטרנט עם אינספור רעיונות למערכי שיעור מעניינים בנושאי ערכים, אז למה שלא תיעזרו באתר הזה גם אתם?

    זה לא משנה כמה שנים אתם נמצאים במערכת החינוך, כי בוודאי כבר שמתם לב שלא תמיד קל לדבר על ערכים. פעמים רבות המורים מוצאים עצמם בין הפסיד לסדן כי הם היו רוצים לדבר על ערך מסוים אך מערכת החינוך מכתיבה ערכים אחרים. כדי להצליח להתמודד עם המשימה החשובה הזאת כדאי לפנות עוד היום אל אהוד שמיר שזמין עבורכם גם במספר: 04-6677281, כי אם תוכלו ללמוד מתוך ניסיונו העשיר, למה שלא תעשו זאת?

    מערך שיעור בנושא ערכים – מה עושה את ההבדל בין שיעור בינוני לשיעור בלתי נשכח?

    כולנו, המורים והמחנכים בישראל, מודעים לכוח שלנו וליכולת ההשפעה שלנו על התלמידים. בנוסף, כולנו רוצים להצליח לבנות מערך שיעור בנושא ערכים שהתלמידים יחשבו עליו גם אחרי השיעור, ואם אפשר, רצוי שהם גם ידונו בדברים אחד עם השני. זה נשמע לכם מוכר? אם כך, אתם בוודאי גם יודעים לומר שהשאלה הגדולה היא: איך עושים את זה? כדי לבנות מערך שיעור מוצלח בנושא כזה או אחר של ערכים צריך:

    • – לבחור בקפידה את הנושא שעליו מדברים
    • – להחליט האם מדברים על הנושא ישירות או דרך פעילויות שונות
    • – לתת לתלמידים להתבטא בלי להעביר עליהם ביקורת אותם

    ובנוסף, רצוי מאוד גם להשאיר זמן לחשיבה משותפת על האופן שבו אפשר לפעול יותר למען שילוב אותו הערך בחברה הישראלית. אתם תתפלאו לגלות עד כמה התלמידים שלכם מועדים, מעודכנים ובעלי רעיונות מקוריים אם רק תתנו להם את ההזדמנות לדבר בלי מעצורים.

     

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ